Ik geloof niet in een standaard aanpak. Elke organisatie, iedere verandering is uniek. Daarom begin ik altijd met luisteren en vragen stellen. Wat speelt er? Waar wil de opdrachtgever naartoe? Wat is de impact van de verandering? Wat drijft medewerkers? Hoe ziet de buitenwereld de organisatie? Zo krijg ik een beeld van de situatie en kan ik met een goed doordacht advies komen.

Dialoog en storytelling staan in mijn aanpak vaak centraal. Daarmee krijgt de verandering betekenis en help je de verandering niet alleen te verbeteren, maar ook te versnellen.  Een intern merk voor de verandering, een campagne, nieuwsbrieven en andere communicatiemiddelen kunnen de aanpak versterken. Het hele proces is flexibel. Want niets zo veranderlijk als een verandertraject. Bijsturen is daarom vrijwel altijd noodzakelijk.

Ik hoef natuurlijk niet het hele proces van A tot Z te begeleiden. Ik kan ook een onderdeel verzorgen of gewoon een keer sparren.

Ik verander niet alleen. Ik werk nauw samen met mensen van binnen en buiten de organisatie. Natuurlijk met de leiders van de verandering: bestuurders, (programma)managers en projectleiders. Maar ook met de communicatieafdeling en HR. En met een team freelancers: copywriters, reclamecreatieven, vormgevers, filmmakers en projectmanagers.